Anasayfa / KUR'AN-I KERİM / Kur'an nuru / Ayetlerden gafil olmak, ayetleri inkar etmek demektir
imanilmihali.com
Ayetlerden gafil olmak, ayetleri inkar etmek demektir

Ayetlerden gafil olmak, ayetleri inkar etmek demektir

Ayetlerden gafil olmak, ayetleri inkar etmek demektir

Merhum Elmalı Hamdi Yazır konuyu şöyle ifade etmektedir, “Ayetlerden gafil olmakla, ayetleri inkar etmek arasında fark yoktur.” Bunun en kısa izahı da şudur ki Kur’an’ı anlayarak okumayanlar için o ayetleri inkar etmek söz konusudur. Çünkü bilinmeyen anlaşılmaz, yapılmaz yani emredileni terk etmek demektir ki bilmemek denen gaflet inkarla aynı sonuca çıkar.

Bu nedenle Kur’an anlaşılarak okunmalı, her harfi, imlası, ayeti sanki okuyana vahyediliyor ciddiyetiyle dikkate alınmalıdır ki ayetler herkese başka şeyler anlatır.

İnancı zayıf, akidesi güçsüz olanlar için Kur’an uyandırıcıdır, hakikat perdelerini hafifçe aralar ve gafletle geçen yılları gözler önüne serer.

İnanan, iman edip amel etmeye gayretliler için Kur’an her okuyuşta nice faziletler sunar, yeni izahlar uyandırır.

Kamil iman sahipleri için Kur’an, berzah ötelerini aralar ve ahiret boyutuna yolculuğa çıkarır.

Kur’an’ı inkar edenler için okumamak nasıl kolaya gelense, okumayanlar için de gaflet inkara dek varır. Allah kelamı Kur’an, haktır, hakikattir, dinin kendisi ve tamamıdır, yaşam ve fıtrat rehberidir, ahiret yaşamının tasviri, hazırlayanı, hesap soracak olanıdır.

Kur’an’ı devre dışı bırakmak (haşa) inkar olsun, okumamak şeklinde olsun Allah kelamını (haşa) dikkate almamaktır ki bu gaflet sadece gaflet olarak kalmayacaktır.

Ahlakın, ibadetin, salih amelin neden, nasıl ve kime yapılacağını sadece Kur’an anlatır ve okumayanlar, anlayarak okumayı reddedenler için kurtuluş da olmayacaktır.

Kafirlerin iddiası Kur’an’a dair ne ise, okumayı inkar edenlerin de zikri odur.

Oysa Kur’an öğüttür, şereftir, hidayet rehberidir, uydurma değildir, erdiricidir. Bu lezzet ve ikramdan nasiplenmeyi reddedenler ise zalim, cahil ve nankördür.

Şeytan Kur’an’ı okumamayı, okunsa da anlaşılmadan okumayı fısıldar ve böyle davrananlar şeytanın askerleridir, asker olduklarının farkında dahi olmayanlardır.

Hele ki anlayarak mealden okuyanları aşağılayanlar için cehenemlerin en derin çukurları çoktan hazırlanmıştır bile. Çünkü Allah kelamının anlaşılmasına mani olmaya çalışan bu zihniyetler, şeytanın ırgatı olmaktan çıkmış, çoktan şeytanlaşmıştır ve onlara kulak verenler için de akibet artık karanlık sokaklardan ibarettir.

Ayetlerden gafil olanlar, hayatı nasıl yaşayacağını bilmez, mutlak iyi ve doğruyu anlayamaz, alışkanlıkların, hurafe ve kabullerin, modern zaman gereklerinin peşinde beyhude bir hayat sürer ve dini yaşamak yerine, egolarını ve dayatmaları yaşar, sonuçta Allah emir ve yasaklarını tanımadan, yerine getirmeden bu dünyadan bor.lu olarak ayrılır ki borç sahibine elbet ödenecek ama ahirette bu gayet acı verici olacaktır.

Ayetleri inkar edenler nasıl yalanlıyorsa, sahtelikle suçluyorsa, nasıl okumuyorsa, okutmuyorsa, nasıl anlamıyor ve anlaşılmasını engelliyorsa, bu hataları yapanlar da aynı takımdadır, aynı şeytani planın parçasıdır.

Peygamberimiz, ahirette ümmetinden şikayetçi olacak ve Kur’an’ı hayatın dışına itmekle suçlayacaktır. İşte bu şikayete esas gaflet Kur’an’ı inkar etmek veya ayetlerden gafil olmak suçudur ki bu durumda ne Allah rızası ve ne de Peygamber şefaati devrede olacaktır ve beyhude beşeri telaşlar uğruna tüketilen nefeslerden geriye kalan sadece boş ömürler ve amelsiz bir hayat olacaktır. Bunun da ahirette bir mükafatı olacağını beklemek cahilliktir.

O halde, dini ve hayatı Kur’an’a yaslayıp, Allah’ın emir ve yasakalrını, sınırlarını Kur’an’dan öğrenmek, öğrenmek için anlayarak okumak, anlaşılanlara göre yaşamak doğru ve lazım olandır.

Bunu yapabilenler için iman, ibadet, ahlak, salih amel peşi sıra gelecek, kalpler yumuşayacak, berzah ötesi anlaşılır olacaktır.

Bunu yapmayanlar, inkar edenler, gafletle reddedenler içinse ot gelip saman gitmekten başka yol yoktur ve bedeli de ağır olacaktır.

İnsan düşünebilen, anlayabilen ve irade kullanabilendir. Buna rağmen cehaleti ve gafleti seçenler için vebal daimdir ve acılı olacaktır.

Bu yazıyı okudunuz mu?

Kur’an Ramazan’a mahsus değildir

Kur’an Ramazan’a mahsus değildir

Kur’an Ramazan’a mahsus değildir Kur’an’ı anlayarak okumak her Müslümana farzdır ve bunun okuma süresi ve ...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir